V APLIKACI DOUGLAS NYNÍ ZÍSKÁTE SLEVU 20 % S KÓDEM "APPDAYS"!
Zavřít filtry
Filtrovat podle:
Tagy

Time management: Mějte svůj čas pod kontrolou

Time management: Mějte svůj čas pod kontrolou

Minuta, tři, pět, deset. Ztrácíte pojem o čase, věčně nestíháte a chodíte všude pozdě, i když jste si to naplánovali úplně jinak? Pak byste měli zapracovat na svém time managementu. A kdy jindy než právě teď, na začátku nového roku, kdy máte ještě dost energie plnit svá předsevzetí. Buďte pány svého času a konečně přestaňte být na každé schůzce poslední. Poradíme vám tři triky, které vám s tím pomohou.

icons8-team-dhZtNlvNE8M-unsplash

Plánujte s předstihem

Přemýšlejte nad dalším dnem večer předem. Na pár minut si sedněte a promyslete, co vás zítra čeká. Když si vše naplánujete včas, nebudete se tím muset stresovat druhý den ráno, třeba mezi důležitou schůzkou, telefonátem a uzávěrkou a všemu se budete moct věnovat s plnou pozorností. Naprostou nutností při organizování dne jsou také dostatečné časové rezervy pro případ, že věci nepůjdou zcela podle plánu. Pokud s nimi nepočítáte, může se vám snadno stát, že jakmile vás potká něco neočekávaného, musíte zcela překopat zbytek dne.

Neříkejte vždy na všechno ano

Neberte si toho na sebe příliš mnoho a nezapomínejte na to, že nejste zodpovědní za úkoly svých bližních. Samozřejmě můžete tu a tam někomu pomoct, ale musíte také umět říci ne, když je toho na vás příliš. Pokud kolegové nestíhají, zatímco vy máte skoro všechno hotové, je jasné, že jim pomůžete. Ale nemělo by se to stát pravidlem i ve chvílích, kdy toho máte vy sami nad hlavu a sotva stíháte svou práci. V tu chvíli byste měli zaměřit především na sebe a na plnění svých úkolů.

Uspořádejte si úkoly podle priority

Možná to zní jednoduše nebo nad slunce jasně, ale pravdou je, že stanovení priorit dělá lidem při plánování času často největší problém. S tím vám pomohou odpovědi na následující otázky. Který úkol je důležitější? Co má termín odevzdání v blízké době a co může ještě chvíli počkat? Které položky vyžadují málo času a lze je udělat rychle? Nejprve byste si měli odškrtnout časově kritické úkoly a teprve poté přejít k ostatním. Na věci, které můžete vyřídit rychle, si vyhraďte konkrétní časové okno a během něho se věnujte pouze těmto menším záležitostem.

Dobrá rada nad zlato: plánujte realisticky a nenechte se při práci zbytečně rozptylovat – vypněte notifikace a na telefonu si zvolte režim „nerušit“. Díky soustředění uděláte práci rychleji, ušetříte drahocenný čas a váš den bude produktivnější a bez stresu.