NEPROPÁSNĚTE AŽ 25% SLEVY NA DNY MARIANNE. K NÁKUPU NAVÍC ZÍSKÁTE KRÁSNÉ DÁRKY.

Novoroční předsevzetí: co dělat, aby vám vydržela celý rok

Novoroční předsevzetí: co dělat, aby vám vydržela celý rok

Zhubnout, zlepšit svoji finanční situaci, naučit se anglicky, začít cvičit nebo zdravě jíst. Přibližně polovina obyvatel České republiky si se vstupem do nového roku dává předsevzetí. Patříte mezi ně, nebo jste to vzdali, protože víte, že je zvládnete dodržovat jen pár týdnů? A co kdyby to letos mohlo být jinak? Poradíme vám, jak z novoročních předsevzetí udělat celoroční.

moritz-knoringer-rrw0MtEqQoU-unsplash

Pravdou je, že většině lidí vydrží nadšení z předsevzetí maximálně pár týdnů, někdy dokonce jen dní. Jak to? Důvod je prostý – není to jejich osobní, vnitřní rozhodnutí, jejich motivace je vnější – dělají to, co ostatní. Zamyslete se tedy nad tím, co na sobě chcete změnit vy sami, ne co po vás chce vaše okolí. Pak pro vás bude cesta k cíli snazší.

Dejte si reálné a konkrétní cíle, budou se vám mnohem lépe dodržovat. Místo vágního „chci zhubnout“ si řekněte, kolik kilo a za jak dlouho. Zapomeňte na předsevzetí „víc číst“ a stanovte si, že každý měsíc přečtete jednu knížku. Cítíte v tom ten rozdíl? Konkrétní cíl má větší motivační sílu. Zároveň si dejte pozor na to, abyste při jejich stanovování stáli nohama na zemi. Těžko zvládnete chodit do fitka každý den, když jste tam doteď zašli jednou za půl roku. Nereálné cíle jsou demotivační a velmi pravděpodobně se vám nepodaří je split. Začněte s menšími metami, jejichž plnění vám přinese radost a uspokojení, a postupně je navyšujte.

Řekněte o svém předsevzetí rodině, přátelům či kolegům. Vždycky je lepší, když na to nejste sami. Nejen že vás ostatní podpoří, ale zároveň i pro vás osobně bude těžší se na dodržování svého cíle vykašlat.

A na závěr máme jednu dobrou zprávu! Výzkumy říkají, že pokud si chcete vytvořit opravdový návyk, stačí danou činnost opakovat každý den tři týdny v kuse bez přerušení. To je skvělé! Stačí si 21 dní po sobě přečíst byť jen jednu stránku knihy nebo si dát sérii leh-sedů, abyste si vytvořili čtecí či cvičící návyk, který jen tak něco nezlomí.