Aktuálně evidujeme technické potíže. Na nápravě usilovně pracujeme. Děkujeme za pochopení.
Zavřít filtry
Filtrovat podle:
Tagy

Teď už vás hlad nepřepadne. 7 potravin, které vás zasytí na dlouho

TEĎ UŽ VÁS HLAD NEPŘEPADNE

7 Potravin, které zasytí na dlouho

Dáte si snídani a stejně máte za chvíli zase hlad? Nebo kvůli práci nestíháte jíst po pár hodinách? Tady jsou tipy na potraviny, které zasytí na hodně dlouho, takže se vyhnete kručení v břiše a špatné náladě spojené s prázdným žaludkem.

oves
 

OVESNÉ VLOČKY

 

Vločky na sebe vážou vodu, bobtnají a jsou bohaté na rozpustnou vlákninu, hlavně betaglukany, které ve střevech vytvářejí hustý gel, jenž následně snižuje hladinu cholesterolu a podporuje růst prospěšných bakterií. Dejte si proto ke snídani nebo ke svačině vločky s jogurtem a máte od hladu pokoj na několik dlouhých hodin.

 

CHIA SEMÍNKA

 

Tato malinká semínka mají opravdu blahodárný účinek na naše zdraví, navíc je do jídla zakomponujete velmi snadno. Stačí přidat lžičku do jogurtu, ovesné kaše nebo třeba do smoothie. Chia semínka následně vstřebají vodu a díky tomu zvětší svůj objem, a to až desetinásobně. Díky obsažené vláknině úžasně prodlouží pocit sytosti a potlačí pocit hladu. K tomu všemu hydratují organismus.

chia
steak
 

STEAK

 

Maso obsahuje hodně proteinů, takže umí zasytit. Oběd tvořený plátkem libového masa vás uchrání od hladu hned po návratu do kanceláře. A navíc se vyhnete i večernímu přejídání. Nejlepší volbou je hovězí maso, velmi dobře vás však zasytí i mořské ryby.

 

AVOKÁDO

 

Má ideální poměr vlákniny i zdravých tuků, takže dlouhodobě zvyšuje pocit zasycení. Když si dáte avokádo k snídani, nejspíš nebudete potřebovat svačinu a i oběd vám bude stačit lehčí. Pokud si ho dáte během dne, opět se obejdete bez „dojídání“. Avokádo totiž až na šest hodin zvyšuje hladinu peptidů, které zodpovídají právě za sytost. Přidejte proto avokádo do salátu, rozmačkejte ho jako pomazánku nebo dip, zabalte ho do tortilly nebo přidejte do sendviče.

avokado
vejce
 

VEJCE

 

Zapomeňte na jogurt nebo koláč k snídani. Sice mohou přijít k chuti, ale spolehněte se, že za chvíli zas budete brousit kolem ledničky a hledat něco, čím zahnat hlad nebo ukojit chutě. Zítra si raději k snídani dejte vajíčko. Obsahuje jak bílkoviny, tak tuky, takže je skvělou volbou. A bát se nemusíte ani žloutků. Celé vajíčko vám dodá všech devět esenciálních aminokyselin. Ráno si proto dopřejte dvě míchaná vajíčka a plátek celozrnného chleba, uvidíte, že budete sytí ještě za několik hodin.

 

TVAROH

 

Podobnou sytost jako vajíčka má tvaroh. Je také bohatý na bílkoviny a když sáhnete po tom odtučněném, bude navíc chudý na kalorie, cukry a tuky, takže je z něj ideální pomocník při dietách. A pocit sytosti vám opět vydrží velmi dlouho.

tvaroh
QUINOA
 

QUINOA

 

Quinoa neboli merlík chilský obsahuje vitaminy, minerály a bílkoviny, takže je tou pravou superpotravinou. Její výhodou je i to, že ji připravíte velmi rychle a snadno. Můžete si udělat salát z quinoi, naplňte jí zapečené žampiony nebo ji uvařte v mléce a rozmačkejte s banánem a posypte ořechy.