Šestice ikonických parfémů
Existují parfémy, které vstoupily do povědomí celého světa brzy po uvedení na trh. Vybrali jsme šest nejslavnějších.

No. 5, Chanel
Je považován za nejslavnější parfém všech dob. Ženy ho milují už od roku 1921, kdy ho Coco Chanel představila. Tuto čistou a svěží vůni si zamilovala třeba i Marilyn Monroe. Autorem parfému je chemik Ernst Beaux, který ho “smíchal” z více než osmdesáti ingrediencí. Mimo jiné obsahuje jasmín, růži, kosatec, ylang ylang, vanilku, ambru nebo santalový olej.
Netradiční název vznikl ze slepých zkoušek, kdy Coco Chanel po čichu vybrala z očíslovaných lahviček tu, která jí nejvíc voněla - číslo 5. Současně to ale bylo i její oblíbené číslo.
Opium, Yves Saint Laurent
Charakteristická vůně Yves Saint Laurent je kořeněná a květinová. Jde o mix bergamotu, mandarinky, konvalinky, karafiátu, myrhy, pačuli a vanilky z dílny parfumérů Jeana Amica a Jeana-Louise Sieuzaca.
Provokativní název Opium vyvolával v době vzniku, na konci 70. let, skandál už jen proto, že party slavného návrháře byly proslulé i drogami. Parfém je silně erotický, dráždí smysly a svádí. Jde o vůni osudových žen.

CK One, Calvin Klein
Parfém, který způsobil revoluci. Jde totiž o první parfém vhodný pro muže i ženy. Vznikl v polovině 90. let z kombinace citrusů, zelených tónů a exotického ovoce spolu s muškátovým oříškem, růží, jasmínem, konvalinkou a kosatcem, navíc doplněné ambrou, pižmem nebo mechem.
Unisex vůně se ihned po uvedení na trh stala hitem. Tváří kampaně byla Kate Moss, modelka přesně tak mladistvá, svobodomyslná, nápaditá a jedinečná jako parfém samotný.


J’Adore, Dior
Absolutně ženský parfém. Moderní a nadčasová vůně je hitem už od roku 1999, kdy ji namíchala parfumérka Calice Beckerová. Snoubí v sobě šťavnaté ovoce - hrušku, broskev, meloun a mandarinku, a sladké aroma květin, třeba jasmínu. Nechybí ani hřejivá vanilková tečka. Unikátní složení je výrazem elegance a originality.
L’Air du Temps, Nina Ricci
Jemná ženská vůně plná něhy a svůdnosti spatřila světlo světa už po druhé světové válce jako symbol naděje a optimismu. S tím souvisí i symbol holubice - znamení míru - na uzávěru flakonu. Parfém nejprve uchvátí kombinací karafiátu a gardénie, poté přejde do tónů smyslné růže a jasmínu a nakonec přechází do dřevitého základu. Vůně je určena pro všechny ženy, které se chtějí cítit mladé a krásné.


Flower by Kenzo, Kenzo
Vlčí mák je krásná květina, která však postrádá vlastní vůni. Ikonický parfém Flower by Kenzo se ji ale snaží zachytit. Jak by asi mohl vlčí mák vonět? Parfumér Alberto Morillas aroma vytvořil z tónů bulharské růže, černého rybízu, hlohu, mandarinky, fialky, jasmínu, růže, výrazného kadidla a sladké vanilky. Štíhlý, industriální flakon zdobí obrázek máku, který tak vypadá jako ve váze. Má vyjadřovat harmonické spojení města a přírody.