NEPROPÁSNĚTE SLEVU 20 % NA OBLÍBENÉ ZNAČKY!
Zavřít filtry
Filtrovat podle:
Tagy

Maso, čokoláda, nebo chipsy. Co znamenají vaše chutě?

Co znamenají naše chutě?

MASO, ČOKOLÁDA, NEBO CHIPSY?

 

Každého někdy přepadne nějaká ta chuť. Někdy byste si dali kousek čokolády, jindy vaše tělo volá po chipsech nebo po steaku. Co takové chutě znamenají?

macarons-2548818_1920
 

Chuť na sladké

 

Tady je to jednoduché a úplně jasné. Chuť na sladké signalizuje nedostatek energie, a to nejen té fyzické, ale i psychické. Problém je, že když si dáte sladké, chuť sice zaženete, ale jen na chvilku, brzy se zase ohlásí. Může za to kolísání hladiny cukru v krvi. Místo rychlých sacharidů si proto raději dejte třeba ovoce nebo celozrnné pečivo.

Kromě nedostatku energie vám ovšem může tělo vzkazovat i to, že se mu nedostává železa, hořčíku a chromu. Hořčík snadno doplníte listovou zeleninou, sójou nebo ořechy, chrom vám dodá například brokolice.

 

Chuť na slané

 

Pokud máte velkou chuť na chipsy, neschází vám v těle sůl. Naopak, máte jí spíš až moc. V organismu většinou při chuti na slané chybí voda. Sůl totiž vodu v těle zadržuje, dehydratovaný organismus se proto snaží zbytky v těle zadržet všemi způsoby, třeba právě pomocí soli. Místo chipsů si proto raději natočte skleničku vody. 

bowl-1842294_1920me1vxRS4ZkoxI
food-2673724_1920
 

Chuť na mastné

 

Každého někdy přepadne chuť na něco opravdu nezdravého - hamburger, hranolky, klobásu… Na vině bude nejspíš nějaká probíhající hormonální bouře. Ženy mívají nejčastěji chuť na smažené pár dní před menstruací. Když vás přepadne chuť na tučné, nemusíte hned zapínat friťák a smažit řízky. Dejte si avokádo, ořechy nebo vajíčko, tučné jsou také, ale výrazně zdravější. 

 

Chuť na maso

 

Traduje se, že nedostatek železa nebo zinku se ohlásí právě chutí na maso. A je to pravda. Dopřejte si proto červené maso, ale stejnou službu udělá čočka, špenát nebo dýňová semínka.

steak-1081819_1920
bread-1563305_1920
 

Chuť na pečivo

 

Chuť na pečivo značí to, že přijímáte málo kalorií. Chybí vám pak sacharidy a tedy i energie. Pečivo, raději ale celozrnné, si klidně dejte, stejně jako třeba těstoviny.