Zavřít filtry
Filtrovat podle:
Tagy

Jak si udržet pozitivní náladu

Jak si udržet pozitivní náladu

Máte po chvilce surfování na internetu nebo po zhlédnutí zpráv pocit, že se na světě neděje nic dobrého? Nedivíme se, když už jsme si mysleli, že se po dvou letech lockdownů blýská na lepší časy a covid ustupuje, zasadila naší lepšící se náladě ránu válka na Ukrajině. Mnoho z nás tak řeší, jak se z toho všeho nezbláznit. Připravili jsme proto pár tipů, které vám s tím můžou pomoct.

nathan-dumlao-zi5vRoAP3WY-unsplash

Zprávy a digitální detox

Máte pocit, že na vás útočí jen samé negativní zprávy? Celkem radikálním, ale o to účinnějším způsobem je přestat je sledovat. Ty důležité informace se k vám stejně vždycky nějak dostanou, třeba od vašich známých, ale v méně koncentrované podobě, než jakou představují právě zprávy. S tím souvisí také odložení vašeho telefonu nebo jiného chytrého nástroje, na kterém můžete ve volných chvílích sjíždět novinky, videa nebo snad nedej bože diskuze pod internetovými články. Vyzkoušejte si tzv. digitální detox a uvidíte, jaký vliv to bude mít na vaši psychickou pohodu. Pokud se na to necítíte, nemusíte se telefonu vzdávat hned na celý víkend, pro začátek postačí třeba hodinu, dvě denně, klíčem je ale disciplína a pravidelnost. Postupem času budete čas bez telefonu prodlužovat sami od sebe.

Těm, kteří se zpráv neumí úplně vzdát a potřebují být v obraze, doporučujeme novinky dávkovat a ideálně je prokládat pozitivními zprávami. Na ty se totiž často zapomíná. Skvělým zdrojem je profil Pozitivní zprávy na Instagramu.

nick-fewings-WqO0As9Od8U-unsplash

Dělejte, co vás baví

Možná to zní jako klišé, ale náladu vám dokáže spolehlivě zvednout činnost, kterou děláte rádi, ať už jsou to procházky v přírodě, cvičení, čtení, tvoření, zahradničení, návštěva divadla nebo třeba kafe s kamarádkou. Přesto si jen málo z nás v dnešní hektické době na tyhle aktivity najde čas. Pořád někam spěcháme, něco nestíháme. Zkuste to cíleně změnit a sami pocítíte, jaký vliv to na vás bude mít.

Vypovídejte se

Jednou moudré přísloví říká, že sdílená radost je dvojnásobná radost a sdílená bolest je poloviční bolest. Nedržte své pocity v sobě, popovídejte si o nich s někým. Pokud ve svém okolí nemáte nikoho, komu byste se chtěli svěřit, je ideální možností vyhledat služby psychologa, u kterého se můžete nejen vypovídat, ale který vám i v případě potřeby poskytne odbornou radu.

Máte nějaké vlastní osvědčené triky na udržení dobré nálady?