Zavřít filtry
Filtrovat podle:
Tagy

Bezstarostné léto

bezstarostné léto

Poslední rok byl pro většinu lidí na celém světě náročný, zejména po psychické stránce, a události posledních nás taky zrovna dvakrát nešetří. Přesto, nebo právě proto, je potřeba se čas od času zastavit, zklidnit a myslet i trochu na sebe. A kdy jindy je vhodná doba než právě s přicházejícím létem, abyste si ho mohli pořádně užít? Poradíme vám, jak na to.

aditya-saxena-_mIXHvl_wzA-unsplash

Stresu se dlouhodobě nedaří vyhýbat téměř nikomu. Pokud mezi takové lidi patříte, tak vám gratulujeme a zároveň i dost závidíme. Že nejste takoví šťastlivci? Nevadí! Pokud vás jednou za čas semele stres, není důvod k panice, to se prostě stává. V případě, že máte pocit, že jste se ze stresového stavu nevyhrabali už dost dlouho, je čas s tím něco dělat.

Na každého stres působí jinak, stejně jako se s ním každý jinak vyrovnává. Někomu pomáhá manuální práce, někomu klid při procházkách v přírodě, námaha při sportu, soustředění při skládání modelů. Jiný se zas potřebuje ze svých problémů vypovídat – ať už kamarádce, nebo odborníkovi.

Relax a prevence

Podstatné je, abyste věděli, co vyhovuje vám. I když – jako první je potřeba si prostě přiznat, že žijete pod stresem, a zároveň si uvědomit, že s tím chcete něco dělat. Jakmile tohle víte, sami zjistíte, co právě na vás zabírá nejlépe. Začněte to praktikovat a pokud možno se vyhýbejte stresovým situacím a jejich spouštěčům. Třeba přestaňte sledovat zprávy. Nebo skoncujte s tím, že každou minutu svého volného času věnujete myšlenkám na vaši situaci či problém. Tím je jen živíte. Oprostěte se od nich a praktikujte tzv. psychohygienu, která je i dobrou prevencí.

Co vlastně obnáší? Jakmile cítíte, že se opět dostáváte do stresu (třeba vám třeští hlava, máte žaludeční obtíže, nemůžete spát, bolí vás záda...), zastavte se a zklidněte se. Prostě si dopřejte chvíli sami pro sebe – jděte do přírody, meditujte, udělejte si oblíbenou kávu, začtěte se do knížky, kterou kvůli věčným povinnostem už měsíce odkládáte. Prostě se vrhněte na cokoliv, co vám pomůže se uvolnit. Stres vás totiž stahuje a vy s tím chcete něco udělat. Uvolněné tělo se promítá i do stavu uvolněné mysli. Vzpomeňte si na to, až vás začnou zase přepadat chmurné myšlenky nebo nevysvětlitelné bolesti zad, prostě znaky, podle kterých poznáte nastupující stres. Zkuste si tu „vaši chvilku“ zavést pravidelně, alespoň jednou týdně, ideálně denně. I kdyby to mělo být jen pár minut rozjímání nad šálkem horkého čaje. Každý takový krok je to důležitou součástí prevence, která vám pomůže zvládat budoucí stresové situace.

Víme, že se to lehčeji řekne, než udělá. Ale žádný učený z nebe nespadl, a proto to zkoušejte postupně. A nevzdávejte to při prvních nezdarech. Přeje vám krásné a co možná nejvíc bezstarostné léto.

pablo-heimplatz-EAvS-4KnGrk-unsplash